Elke donderdag 20:30

Proeven

Proef 13 - aflevering 14
Climb The Wall
Iedere speler vult een bamboekoker met zeewater en klimt op het platform. Hier staat een emmer waar het water in gegooid moet worden. Is de emmer vol genoeg, komt er een moer vrij waar een touw aan zit. De moer moet de speler in een V op het platform proberen te gooien, want dan kan hij/zij via het touw naar boven klimmen. Degene die als eerste op het platform staat, mag zich de eerste finalist noemen van Expeditie Robinson 2016!
Proef 12 - aflevering 13
The Swing
Elke speler ligt op zijn/haar buik op een schommel en probeert zo hoog mogelijk te schommelen. Op deze manier kunnen de kokosnoten eraf getikt worden. Degene die in 8 minuten tijd de meeste kokosnoten uit de stellage weet te tikken, is veilig bij de komende eilandraad
Proef 11 - aflevering 12
Eetproef
De Robinson klassier! Wie eet zo snel mogelijk het gerecht op? Wie als laatste is, valt af. Net zo lang totdat er twee expeditieleden overblijven. Zij krijgen nog een toetje...
Proef 10 - aflevering 11
Worst Case Scenario
Deze proef draait volledig om zelfbeheersing. Ieder expeditielid moet een ladder bouwen om bij een rookworst te komen. De treden voor deze ladder passen maar op 1 manier. Wanneer de ladder af is, moet de speler met zijn of haar mond zoveel van de rookworst eten zodat er bij benadering 160 gram overblijft. Nicolette weegt de rookworsten en degene die het dichtste bij de 160 gram zit, wint de proef!
Proef 09 - aflevering 10
Shaky Fingers
Iedere speler maakt met blokjes een toren van 5 verdiepingen op een platform die hij of zij in balans moet houden met een touw. De blokjes voor de muren liggen op een eerder flatform. Valt de toren om en de speler heeft nog een blokje in de hand, dan moet hij/zij deze eerst terug brengen naar het andere platform. Wie als eerste de toren heeft gebouwd, wint immuniteit, een plaats op winnaarseiland en 3 munten!
Proef 08 - aflevering 9
The Stretcher
Ieder expeditielid moet plaats nemen op een stellage. In eerste instantie met de benen wijd op het eerste niveau. Bij elk teken van Nicolette 1 niveau hoger. En hoger betekent wijder uit elkaar. Als de spagaat niet meer lukt, mag de kandidaat ook de armen gebruiken. Zolang beide zijden van de stretcher maar aangeraakt worden. Degene die dit als langste volhoudt, wint immuniteit!
Proef 07 - aflevering 8
Stability
De proef vindt deze keer plaats op afvallerseiland, waarbij alles draait om evenwicht. Het kleine platform waar iedere speler op staat bestaat uit vier blokken. Elke 5 minuten moet de speler op het teken van Nicolette zelf een blok verwijderen. Degene die als eerste in het water valt, gaat definitief naar huis.
Proef 06 - aflevering 7
Wrecking Ball
Er wordt 5 tegen 5 gespeeld. De teams beginnen met het maken van een puzzel van stokken en blokken. Daar moeten ze een boot van maken op twee drijvers. Ze moeten een bal halen waar een touw aan zit. Die moet aan land over een balk heen worden gegooid. Ze moeten deze optakelen, zodat hij kan fungeren als sloopkogel. De teams moeten proberen met de bal drie vazen kapot te slaan. Het team dat hier het eerste in slaagt, wint de proef.
Proef 05 - aflevering 6
Log Jam
In deze proef draait het allemaal om evenwicht. Het is 1 tegen 1. Wie als laatste op de roller blijft staan, wint een punt. Het team dat als eerst 20 punten heeft verzameld, wint immuniteit en de tweede aanwijzing voor de plek waar het extra voedsel verstopt ligt.
Proef 04 - aflevering 5
The Jet Ski
Beide teams moeten met blokken een puzzel maken. Er ontbreekt alleen 1 puzzelstuk. Dit is een kubus van 6 onderdelen. Deze onderdelen moeten 1 voor 1 op een bodyboard opgehaald worden op een vlot dat aan de overkant ligt...
Proef 03 - aflevering 4
Handsball
Het team dat als eerste drie ballen in een basket weet te krijgen, wint de proef. Eén probleem: die ballen mogen niet met de handen aangeraakt worden... In duo's moet een bal via een parcours met drie onderdelen naar de basket gebracht worden. Lukt dit, dan is de uitdaging om via een zelfgemaakte lange bamboestok de bal in de basket te werpen.
Proef 02 - aflevering 3
The Bridge
Ieder team moet een gigantische kist naar een stellage rollen door middel van boomstammen. Vervolgens klimt 1 teamlid op de stellage. De anderen trekken met een touw een ophaalbrug omhoog. Via deze brug gaat 1 teamlid naar de overkant, waar hij/zijl met een katapult een kokosnoot op een schijf moet proberen te schieten. Het team dat als eerste twee schietschijven omver heeft geschoten, wint immuniteit.
Proef 01 - aflevering 2
The Heist
Ieder team moet een stormram uit het zand graven, waarmee ze door de beveiliging heen moeten komen. Als dit gelukt is, moet de kluis open worden gebroken met de stormram. In de kluis zitten kokosnoten die in een korf gegooid moeten worden. Zit de korf vol, dan klapt deze dicht en is de buit binnen!